Dec
Julekoncert i Viskinge Kirke Søndag d. 15.december kl. 19.00
Dec 15 @ 19:00

Ved årets Julekoncert i Viskinge Kirke medvirker Viskinge Kirkes nye Gospelkor for første gang.

”Vores mission er at give publikum et helt særligt indblik i et unikt gospelunivers, hvor et kærligt nærvær, energi, sangglæde og ikke at forglemme en altomfavnende julestemning vil være de bærende elementer i aftenens julekoncert”.

”Vi glæder os til at synge Julen ind sammen med jer – og til at spise æbleskiver og drikke gløgg/kaffe i Viskinge-Avnsø Sognegård efter koncerten”.

Nytårsandagt @ Føllenslev kirke
Jan 1 @ 19:00

Nytårsandagt i Føllenslev kirke kl. 19.00 – Sarah Elgeti medvirker på saxofon. Vi ønsker hinanden godt nytår med kransekage og et lille glas med bobler.

Tue
Opstart af studie-gruppe over ”Johannes Evangeliet”Tirsdag d. 7. januar kl. 19.00 i Viskinge-Avnsø Sognegård
Jan 7 @ 19:00 – 21:00

”I begyndelsen var Ordet – og Ordet var hos Gud og Ordet var Gud.” – Sådan fortæller Johannes’ Juleevangelium om ”Ordet”, som ”blev kød og tog bolig i blandt”…

Forvirret … ? Måske lidt mindre hvis du kommer med i studie- kredsen i Viskinge-Avnsø Sognegård, hvor vi vil mødes og drøfte, hvad ham Johannes mon egentlig mente med det, han skrev.

Studiegruppen mødes hver anden tirsdag i Viskinge-Avnsø Sognegård kl 19.00 – eller før – hvis nogen gerne vil spise sammen først. Tilmelding hos Sanne B. Kristensen.

Fastelavn @ Bregninge Kirke
Feb 23 @ 14:00

Traditionen tro holder vi fastelavnsgudstjeneste i Bregninge Kirke. Efterfølgende står vi katten af tønden ved sognehuset. Når alle tre konger og dronninger er fundet, hygger vi med fastelavnsboller og kakao inde i sognehuset

H.C.ANDERSEN OG GULDALDEREN v/ Arnth Ravn Onsdag den 26. februar kl. 19.00 i Viskinge-Avnsø Sognegård @ Viskinge-Avnsø Sognegård
Feb 26 @ 19:00

Som afslutning på foredragsrækken om repræsentanter for litteratur og digtning i den danske Guldalder vil Arnth Ravn lede os igennem en aften med fortællinger om den største af Guldalderens digtere H.C. Andersen.
Vi skal synge nogle af hans sange, høre om hans liv og levned, hans særheder, men også om hans eventyr, der er kendt og elsket verden over.

Hans Peter Tams fortæller @ Viskinge-Avnsø Sognegård
Feb 27 @ 19:00

Fælles-arrangement for årets konfirmander og andre interesserede

Fri
Babysalmesangopstart @ Bjergsted Kirke
Feb 28 @ 10:30 – 12:30

En gave for livet – Babysalmesang opstart i Bjergsted Kirke. Babysalmesang i kirkens smukke rum er en musikalsk oplevelse for nybagte familier, hvor alle kan være med. Med salmesang og enkle rekvisitter skaber vi sammen en musikalsk stund hvor sanserne bringes i spil. NB: det er et tilbud for alle i de tre pastorater, og tilmelding sker derfor til sognepræsterne.https://www.aunsoekirke.dk/index.php?id=91198

Påske-kirkerod
Mar 12 @ 16:30 – 19:30

Tilmelding senest den 8. marts til sognepræsten csm@km.dk, 5929 1150, 2944 3125

Pris for mad 30 kr. for alle over 12.

Aflyst pga regler for Coronavirus / COVID-19 Sogneaften v/ Sanne B. Kristensen, der fortæller om sin og Familiens rejse i januar 2020 med rejseselskabet ”Birkerod Indsigt”.
Mar 12 @ 19:00

Sogneaften v / Sanne B. Kristensen, der fortæller om sin og Familiens rådgiver i januar 2020 med ”Birkerod Indsigt”.

Sanne B. Kristensen har tidligere boet og opholdt sig meget i Israel / Palæstina – mænd i januar 2020 var det 20 år siden, hun sidst besøgte landet. Hør om hendes indtryk ved gensynet og mødet med landet.

Læs om Birkerod Indsigt hende.

Aastrup – hans liv og salmer @ Føllenslev kirke
Mar 26 @ 19:00

Annesofie Aastrup Munch – om sin farfar Karl Laurids Aastrup, hans liv og salmer.